Изопачаването на истината
Всяко изопачаване на истината възниква само поради това, че човек се опитва да коригира Божието Откровение или да го отхвърли, изхождайки от плоски, земни представи.
Затова светител Василий Велики пише, че ако обществото говори едно, а словото Божие – друго, то трябва да следваме словото Божие, защото в това е подвигът на вярата. Ние се доверяваме на Бога независимо от всичко. Апостолите са говорили много на тази тема: „Възлюбени, не на всеки дух вярвайте, а изпитвайте духовете, дали са от Бога, защото много лъжепророци се явиха в света. По това познавайте Божия Дух (и лъжливия дух); всякой дух, който изповядва, че в плът е дошъл Иисус Христос, е от Бога. А всякой дух, който не изповядва, че в плът е дошъл Иисус Христос, не е от Бога; това е духът на антихриста, за когото сте слушали, че иде, па и сега е вече в света” (1 Иоан 4:1-3). Не изповядва не само, който хули, но и който учтиво премълчава.
Апостол Павел казва, че сам антихристът ще действа със силата на дявола, и тази сила действа сега в хората, неприемащи Истината. „Тогова, чието явяване, по действие на сатаната, е с всяка сила и с поличби и лъжливи чудеса, и с всяко неправедно прелъстяване ония, които загиват, задето не са приели любовта на истината за свое спасение. И за това Бог ще им прати действие на заблуда, за да повярват на лъжата, та да бъдат осъдени всички, които не са повярвали в истината, а обикнали неправдата” (2 Сол. 9:12).
Хората не приемат Откровението, понеже в тях няма любов към Истината. Причината за гибелта на хората не е просто в отсъствието на знания, а в отсъствието на желание да узнават. От гледна точка на Библията, невярващите не вярват именно поради това, че не обичат Истината, и затова те не приемат Божието Откровение. Именно затова Господ е казал за тези хора, които не вярват: „Който повярва и се кръсти, ще бъде спасен, а който не повярва, ще бъде осъден” (Марк 16:16). Неверието погубва човека завинаги, тъй като неверието е дете на нелюбовта към Истината.
„И аз съм християнин!” Дали обаче е така?”, Издателство „Православна класика”, 2022 г.